lördag 18 juni 2011

Bok nummer två!

Det som var tänkt att bli en produktiv skrivardag medan lilltjejen sov och storebror var på dagis utvecklades till ett nästantelefonmaraton igår. Telefonsamtalen avlöste varandra så till den grad att jag till och med missade ett och annat samtal tror jag. Men mellan alla telefonkonversationer och till ackompanjemang av en övertrött och smågrinig lilltjej i knäet (Vem kan/vill sova när telefonen ringer?) hann jag åtminstone med att skriva klart ett brev som ska gå ut via mail till påtänkta gårdsbutiker och kaféer i bok nummer två. För det är faktiskt så att - ta da! - det kommer att bli en uppföljare till Halländska gårdsbutiker och kaféer. Jag och fotografen har tillbringat ett antal timmar och dagar framför våra datorer för att leta upp spännande platser att besöka och utan att avslöja vart vi styr kosan den här sommaren så kan jag avslöja att det är ett tokspännande urval av gårdar och kaféer vi kommer att besöka. De första två kaféerna är redan avklarade och jag har börjat så smått att skissa på texten. Det känns faktiskt ganska bra att vara igång igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar