fredag 1 juli 2011

Bokspanarrunda

Att glömma plånboken hemma kan ibland vara ganska givande. Och det var precis vad jag gjorde idag när jag skulle in till stan' för lite reashopping - åkte ifrån plånboken hemma på hallbyrån. Suck. Vad gör man då? Vänder om och åker hem med oförrättat ärende? Nix. Jag bestämde mig för att gå på en liten spaningsrunda bland Nordstans' bokhandlar istället.

Så här såg det ut i Akademibokhandelns hylla för lokal litteratur/reselitteratur för en tid sedan när jag var där och spanade. Inte direkt någon framträdande plats men ändå okej tycker jag. Även om jag fick leta ett tag innan jag hittade tre exemplar på en av de nedersta hyllorna.





Så här såg det ut idag - ett ensamt exemplar kvar som var inklämt mellan de andra böckerna.

Någon har faktiskt gått in i en bokhandel och köpt två av böckerna med andra ord. Det är faktiskt en ganska underlig känsla. Men en bra sådan :-)






Vidare till Bokia där jag fick leta en ganska lång stund innan jag hittade en liten hylla med lokal litteratur. Inklämd mellan Bilden av Göteborg och Bilden av Göteborg II stod två stackars böcker. 
Självklart ansåg jag att Bilden av Göteborg fick lite väl mycket utrymme så jag organiserade om lite i hyllan. Så här såg det ut när jag gick därifrån:


Så var dagens arbete gjort då, eller vad säger ni? ;-P

3 kommentarer:

  1. Nu satsar vi på andra upplagan! Och andra boken i serien. Det blir mumma det.

    SvaraRadera
  2. Du skulle ju passa på att flytta på böckerna fram till fönstret så flera såg boken ;-P

    SvaraRadera
  3. Jonas: Definitivt! Andra boken är redan på god väg :-) och andra upplagan håller vi tummarna för. Du sa det - mumma! ;-P

    Ann-Charlotte: Vilka fönster? Bokia ligger i källaren. Sedan var det ju bara ett par små stackars hyllor för den genren av litteratur och vi vill ju att folk ska hitta boken så jag fick jobba med det som fanns ;-P

    SvaraRadera