söndag 24 juli 2011

Ute på vägarna igen

Igår var jag ute på vägarna igen. Inte tillsammans med Ann-Charlotte (fotografen) den här gången utan istället med hela familjen i släptåg. För två somrar sedan när jag och Ann-C samlade ihop material till Halländska gårdsbutiker och kaféer så körde vi Halland runt tillsammans i hennes bil och ofta var lillkillen med på resorna. Det fungerade hur bra som helst även om dagarna många gånger blev långa. Han älskar nämligen att åka bil och Ann-C och jag hade sjukt roligt tillsammans. Det var en sommar fylld av Billy Idol varvat med deckare i bilstereon och där emellan galna upptåg och skrattanfall så tårarna rann. När vi skulle köra igång arbetet med bok nummer två så hade vi planerat - lite naivt kanske - att köra på i samma stil men upptäckte ganska snart att det var betydligt svårare att få ihop det rent praktiskt än vad vi hade räknat med nu när jag hade två barn som skulle vara med. Det har varit krångel med bilstolar som inte passar, svårigheter att få barnvakt och sjuka barn, bara för att nämna några saker som ställt till det för oss. Men det mesta här i livet brukar ju faktiskt gå att lösa. Istället för att stånga våra pannor blodiga för att fixa det praktiska så bestämde vi oss för att de gånger vi inte får ihop det så kör vi helt enkelt var för sig. Och det har visat sig vara en lyckad lösning :-) Visserligen går jag miste om Ann-Cs trevliga sällskap och galna humor men jag vinner en härlig utflyktsdag tillsammans med hela familjen istället. Eftersom den stora biten av mitt jobb - skrivandet - inte startar förrän jag är hemma igen så behöver dagarna inte heller bli lika långa när vi är ute. Och Ann-C i sin tur kan fokusera på sitt fotograferande i lugn och ro utan att ha mig flåsande i nacken med en tid att passa. Win win helt enkelt! :-)

Igår var jag alltså ute på vägarna igen. Och så här såg det ut på hemvägen:



Men vi hade tur med vädret under dagen åtminstone :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar