tisdag 2 augusti 2011

Farlig läsning ;-P

Nä hur i hela friden ska det här sluta? Tanken var att jag skulle läsa något lättsamt och snabbläst efter Lyckan är en ensam fågel, därav Curtis Sittenfelds bok the man of my dreams som jag hört ska tillhöra den kategorin. Men icke sa nicke. Istället fastnar jag i vampyrträsket igen - inte för att jag har något emot det förstås - i form av den här faktaboken om vampyrer som jag plockade upp på biblioteket sist jag var där. Och nu klarar jag inte av att lägga den ifrån mig. Inte ens i bilen. Japp. Jag läser till och med när jag åker bil vilket är något som aldrig annars händer eftersom jag blir åksjuk bara jag tittar åt en bok i bilen. Men nu kommer jag på mig själv med hänga halvvägs ut genom bilfönstret för att få frisk luft medan jag har ett stadigt grepp om Vampyrer. Hur ska detta sluta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar