fredag 14 oktober 2011

Hon går genom tavlan...

När jag rensade ur min något överfyllda plånbok för en tid sedan hittade jag ett stämpelkort från bokhandeln på övervåningen till Lagerhaus nere i stan' - fullstämplat. Säkert hade det några år på nacken eftersom jag nästan aldrig är inne i stan' längre utan att ha en barnvagn i släptåg och som alla bokälskare i Götet vet så har just den bokhandeln ingen hiss. Därav det bortglömda och härligt fullstämplade kortet i plånboken. Men det mesta här i livet går ju som sagt att lösa och medan en snäll expedit på nedre plan tittade till en sovande lilltjej så smet jag upp och plockade till mig den här:


... som raskt hamnade högst upp i min i det närmaste oändliga hög med böcker att läsa. Yay! säger jag bara. En gratis bok är aldrig fel :-) Särskilt inte en som har legat på önskelistan ett tag nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar