söndag 8 april 2012

Årets författarpris...

... drömmer jag fortfarande om. Men på temat Oväntade-fynd-som-lyser-upp-en-hel-dag. Det här hittade jag av en slump i bokhyllan när jag var på jakt efter någonting helt annat:


I min allra första egna klass som nyutexad grundskolelärare fanns en underbar liten tjej som på den tiden delade mitt intresse för böcker och skrivande. En riktig skrivarådra hade hon också. Under sin praoperiod lät hon trycka upp den här affischen till mig som hon sedan gav mig i present i samband med vårt sista utvecklingssamtal på vårterminen. Vilken perfekt present att ge en aspirerande författare! Både uppmuntrande och lite kaxigt på samma gång faktiskt. Tänk att hon visade sig vara en sådan liten spåkärring. Härligt! Skrivit en bok - check.  Fått pris för nämnda bok - check. Tack A för att du var en sådan underbar elev och för affischen! Jag tror faktiskt att den på något sätt har tjänat som inspiration under de här åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar