onsdag 9 maj 2012

Bloggtrötthet

På sista tiden har jag fått för vana att äta frukost framför datorn istället för morgontidningen. Anledning är att trollungarna är så morgontidiga så här på våren att tidningen inte hunnit landa i lådan. Så vad gör man? Jo, när barnens frukost är avklarad är det morgonbolibompa för dem medan jag slappar med mackor och en gigantisk kopp thé. Framför datorn.

Så nu sitter jag här och skummar runt lite bland bloggar och annat men känner bara... meehh. Jag tror jag håller på att gå in i någon form av internetöverdos. Det har blivit mycket slösurfande på sistone (det blir ofta så när jag är inne i en skrivperiod) och det har börjat ta ut sin rätt. Inte på så vis att jag inte hittar intressanta saker att dyka ner i. Snarare då tvärtom. Det finns många bra och spännande bloggar jag skulle vilja ta en närmare titt på. Om tiden fanns. Men det gör den inte. Den räcker bara till för att kolla upp de senaste inläggen på de bloggar jag brukar läsa regelbundet. Ibland inte ens det. Och då känner jag bara meehh. Orkar inte. Det blir för mycket på en gång. Helt enkelt.

Funderar nästan lite på att ta en internetpaus. Not.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar