fredag 21 september 2012

Dagens bokmässetips - skrivarskola


I samband med Bokmässan bjuds det in till en gratis skrivarskola på Världskulturmuseet söndagen 30 september. Japp! Ni läste rätt. Gratis. Och Fy Fabian vad gärna jag vill gå! Men det är nog troligare att grisar lär sig flyga innan jag får möjlighet till det.

Skrivarskolan är en heldag som handlar om allt ifrån författarutbildningar och hur man får sin bok antagen till vad man inte bör göra som författare. Om jag hade haft möjlighet att gå så hade höjdpunkten varit "Jordnära hjältinnor" där bland andra en av mina svenska favoritförfattare - Amanda Hellberg - berättar om huvudpersoner i sina böcker.

Men om någon annan mer lyckligt lottad än jag är intresserad så hittar ni programmet till skrivarskolan här. Och om någon plötsligt känner för att sitta barnvakt åt två busiga trollungar en hel söndag så...

vet ni var jag finns. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar