måndag 17 september 2012

Trött morgon

I går kväll skulle lilltjejen få prova på att sova i barnrummet igen. Allt var ordnat. Hennes säng var flyttad tillbaka in efter att ha stått intill min säng i nästan ett helt år. Vi hade pratat om det. Flera gånger. Hon hade hoppat och busat i den. Hon hade myst i den med gosedjuren. Hon hade till och med bäddat ner sig själv i den flera gånger. Hon som avskyr allt vad täcken heter. Allt verkade som om det skulle kunna klaffa. Men ack vad jag bedrog mig! Klockan hann inte bli mer än halv 11 innan en siren startade att tjuta så jag trodde taket skulle lyfta. Frågan är om inte grannarna tvärs över gården hörde henne. Får väl se om jag får några underliga blickar nästa gång jag ser dem.

Men... nya tag i kväll.

Om jag orkar.

//Hälsningar
Sömndepraverad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar