tisdag 2 oktober 2012

Skrivardag

Idag har jag haft en sådan. Tisdagar är den dag då båda barnen är på dagis och jag är författare - på heltid. Även om lillkillen just för tillfället är hemma och snörvlar förstås. Men trots det har jag haft en sjukt produktiv dag.

Jag har finputsat på två av de tre kapitel som ska in till förlaget nästa vecka (och till layouten på fredag) och hunnit med att pilla en del med det tredje kapitlet. Det känns sådär nästan klart - inte helt klart ännu men tillräckligt för att det kommer att vara det på fredag. Allt jag egentligen behöver göra nu är att vänta in recepten som förhoppningsvis ligger hos fotografen och är på väg hit så att jag kan skriva igenom dem och så iväg med allt till layout.

Puh! Svettigt? Nej, faktiskt inte. Känns otroligt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar