tisdag 6 november 2012

Det cirkulerar en enkät

Bland skrivarbloggar just nu. Skicka gärna vidare och länka i kommentarerna. Här är mitt bidrag:

Vad har du på dig?
Pösiga mjukisjeans, ullsockar, brun top och min allra varmaste yllekofta från Benetton. Det är sjukt kallt idag.
Hur mår du?
Trött och ont i halsen.

Vad önskar du just nu?
Sinnesfrid. Och att min röst kommer tillbaka. Börjar tröttna på att bara kunna väsa.

Vad har du ätit idag?
Dubbel Treo, ostmacka på surdegsbröd och en balja svart thé med massor av honung.

Vad ska du göra imorgon?
Försöka lära en bunt femteklassare att rita porträtt med hjälp av enbart instruktioner på tavlan, gå på möten och peka/vifta med händerna, skriva och förhoppningsvis då inte bara omdömen. 

Och på söndag?
Förhoppningsvis gå på Minisim med två någorlunda friska trollungar.

Vem saknar du?
Min mormor.

Senaste köp?
En smaragdgrön svindyr scarf som försvann tre dagar senare :-(.

Vad skrattade du senast åt?
Mina, som är inne i sin allra värsta härma-allt-mamma-gör-och-säger-period.

Vad grät du senast åt?
Av trötthet i natt när jag för femtielfte natten i rad (ja, det känns så) blev väckt av oroliga barn som inte kunde sova.

Vem sov du senast med?
Mina trollungar Noah och Mina samt katterna JamJam och Vanilla.

Vad läser du just nu?
"Så gör jag" av Bodil Malmsten. 

Senast sedda film?
Somnade en si så där tjugo minuter in i Fright Night för några veckor sedan. Gills det?

Vilken svordom använder du mest?
Jag? Svära? Det gör jag väl aldrig. Not.

Vem var den senaste som ringde dig?
Någon försäljare, jag svarade aldrig.

Senaste tre inkomna SMS?
Från: bästa vänninan/barnens gudmor i Amerika, min bror samt en lärarkollega.

Vad stod det i ditt senaste skickade SMS?
:-(

Vilken är din favoritfrukt?
Oj! Eh... äpple, päron, mango, vindruvor, plommon, körsbär... Måste man välja?

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Ingen alls, vad jag minns.

Vad är du rädd för?
Mörker, döden och att mina drömmar aldrig ska bli verklighet.

Blir du lätt svartsjuk?
Nej.

Favoritkaraktär ur en serie?
Eh... svårt. Men jag säger Willow i Buffy. En häxa kan aldrig vara fel.

Vem skrev senast åt dig på Facebookchatten?
Använder nästan aldrig chatten.

Vilket språk hade du velat lära dig?
Italienska.

Vilken sorts killar faller du för?
Fel sort. Gör inte alla det?

Var vill du åka just nu?
Ingenstans faktistkt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar