torsdag 6 december 2012

Mystiska "Jajakakor" och romaner på vift

Vilken dag! Intensiv minst sagt. Först lärarjobb med allt vad det innebär av snöbollskrig, skriftliga omdömen, möten och någon enstaka liten lektion där emellan. Sedan hem för att baka lussekatter med barnen. Eller "Jajakaka" som Lilltjejen säger. (Jaja = katten JamJam) Vad de nu än ska kallas så blev de så lyckade att Trollungarna nästan slogs om påsen som de fick tag på i ett oövervakat ögonblick. Och jag menar verkligen nästan slogs. De dansade runt i köket med var sitt grabbatag om påsen med lussekatterna samtidigt som de tjöt och skällde på varandra som de aldrig gjort förr. 

Vem vann? Det gjorde deras mamma. Som också ställer frågan: Vad sjutton var det i de där Jajakakorna egentligen?


Nu har Trollungarna somnat sött med sina små barnmagar fullproppade av "Jajakakor".  Och jag har ägnat kvällen åt att rädda min stackars Nano-roman. Min testversion av Scrivener går ut i morgon och ännu har inte koderna med vinnarrabatten dykt upp på NaNoWriMos hemsida; det verkar som om de har tekniska problem. Så för att inte riskera att mitt sprillans färdigskrivna allra första romanutkast någonsin ska försvinna in i cyberrymdens gömslen och skrymslen så har jag ägnat lite av kvällen åt att kopiera över alla kapitel till word. Bara ut-ifall-att. Som en extra liten säkerhet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar