fredag 18 januari 2013

Ett nytt år...

Det känns som om det här kommer att bli ett sådant där år som blir avgörande. Som måste bli det. De senaste åren har varit ganska tuffa. Det positiva som faktiskt har inträffat har sparkats åt sidan - om och om igen. Sparkats in i obetydlighetens tillvaro. Hela förra året var det ingen ände på eländet. Och med eländet följde ännu mer elände vare sig jag var redo för det eller inte. Det ena efter det andra hamnade i en gigantisk hög av saker och ting som jag måste ta itu med eller ta beslut om. En del av dessa hänger som en bila över mitt huvud nu. Eller känns åtminstone som om de gör det och känslan kan vara nog så obehaglig. Men nu har jag tagit beslut. Eller så har de tagits åt mig, som igår. En del viktiga på ett eller annat sätt, andra kanske bara har betydelse för mig och min sinnesfrid. Men besluten är tagna. Trots allt. Det känns bra.

Året som sträcker ut sig framför mig kommer kanske inte heller det att bli ett av de enklare. De beslut som tagits kommer att föra med sig dagar som kommer att bli tuffa men också andra som kommer att bli tunga. Men jag hoppas att när jag ser tillbaka på 2013 om några år ska kunna känna att något ändå förändrades till det bättre. Åtminstone på lång sikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar