lördag 28 december 2013

Kanske är det

Tur i oturen. Att jag har jobbdatorn, menar jag.

Fast jag gillar inte att skriva på den. Gillar inte känslan i tangentbordet. Hittar aldrig rätt med fingrarna. Hittar aldrig de funktioner jag behöver.

Jag gillar inte att surfa på den. Sidorna uppför sig konstigt. Oberäkneligt. Glider iväg på ett sätt som gör att jag aldrig riktigt vet var jag hamnar. Jag gillar inte att det ser annorlunda ut. Gillar definitivt inte hur min blogg ser ut när jag öppnar den. Färgen är annorlunda, grällare.

Jag gillar inte att spara saker på den. Vet ju inte vem som kan hitta det. Vågar inte öppna bankkontot. Vet ju inte vem som ska ha den efter mig.

Jag gillar inte att mina saker; mina bilder, mina texter, mina länkar inte finns där de brukar vara. Jag gillar inte att jag inte kan spara saker där jag vill och hur jag vill. Jag gillar inte att jag inte kan jobba med det jag borde jobba med just nu. Jag gillar inte att den inte är kompatibel. Jag gillar inte att känna mig låst.

Kort sagt: Den är inte min.

Men det är tur att den finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar