lördag 18 januari 2014

Skrivmål för januari

Halva månaden har passerat och ännu återstår mycket arbete innan min Macbook är tillbaka i sin gamla form men va' sjutton - nu kör jag igång. Hinner jag inte allt så får det bli så och skulle jag hinna mer så är det en bonus. Några av punkterna nedan har jag redan påbörjat eftersom jag inte behövde Macbooken och innehållet där så kanske går det vägen.

Så här såg skrivmålen för 2014 ut, för er som missade det inlägget. Återkommer när månaden är slut för en summering av vad jag faktiskt fått gjort.

Skrivmål för januari månad:
  • Läsa igenom och lägga sista handen vid de nyskrivna texterna till andra upplagan av reseskildringen.
  • Maila iväg texterna till gårds- och kaféägarna för okej.
  • Göra alla eventuella ändringar i de texter som jag får tillbaka under januari och sedan skicka dessa vidare till förlaget och till layout.
  • Läsa igenom Trollsagan från "pärm-till-pärm" för att sätta mig in i den igen.
  • Börja skriva igenom Trollsagan och finputsa. Så långt jag hinner. Räknar inte med att bli klar den här månaden, bara börja.
  • Kolla upp vilka novelltävlingar och andra skrivartävlingar som är aktuella.
  • Leta information på nätet om skrivarkurser/coaching och se om det finns något som skulle vara intressant.
  • Skriva minst ett inlägg på bloggen varje vecka.
  • Fortsätta arbetet med att samla alla "smålappar" i min Moleskine. Ägna mig åt detta minst en gång i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar