fredag 21 februari 2014

Jag är en block- och pennfetischist

Skriver Dag Öhrlund i sin bok Skriv din bok och sälj den!

Och jag jublar inombords. För även om jag inte har några två hyllmeter i bokhyllan fylld med lyxiga anteckningsböcker i skinn så delar jag hans kärlek till allt som har med anteckningsböcker och pennor att göra.

Redan när jag var liten samlade jag på pennor av olika slag och jag har fortfarande ett i syslöjden under högstadiet egentillverkat pennfack, modell större, proppat med oanvända blyertspennor - alla olika. Det första jag gör om jag mot förmodan skulle resa iväg någonstans är att leta upp den lokala bok- och pappershandeln, om det nu finns någon sådan på platsen. Kanske är det ett arv efter min morfar som hade hela skåp fyllda med pennor av alla de slag,  anteckningsblock och andra skrivattiraljer. En del av dessa tar numera upp plats i mina skåp och lådor här hemma. Och jag älskar det!

Så jag erkänner villigt: Jag är en block- och pennfetischist. Och om någon där ute känner igen sig så dela gärna med er av hur det startade för er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar