lördag 5 april 2014

Bloggtips om skrivande

Ett litet bloggtips om skrivande är väl aldrig fel, eller vad säger ni? Hittade det här matnyttiga inlägget på Lava förlags blogg via #blogg100: 16 vanliga misstag i manus.

Efter en snabb genomläsning känner jag att jag definitivt har koll på de flesta, för att inte säga alla, av punkterna och jag måste erkänna att det känns rätt bra. Vissa av dem sitter kanske mer i ryggraden än andra och ett och annat, vet ni som följer den här bloggen sedan tidigare, kan riktigt driva mig till vansinne. (Se här.) Men bra redigeringstips är de definitivt.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att du länkade till oss och roligt ta del av dina tankar. Ser på sidan här dina böcker och måste säga att jag är avundsjuk för det är just den typen av böcker jag skulle vilja skriva :-).
    Ha en bra söndag och hoppas du får fart på skrivandet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag brukar länka när jag hittar bra saker där ute, tyvärr sämre på att tala om när jag länkar men har som mål att bli bättre på det :-) Böckerna är är jätteroliga att skriva och jobba med och jag känner mig privilegierad som har fått den här möjligheten.
      Tack och ha en fin söndag själv!

      Radera