onsdag 30 april 2014

Skrivmål Eller vad jag hann med under april månad

En tredjedel av året har gått och det känns som jag har hunnit skriva en hel del. Kanske ska jag ta och göra en sammanställning när halva året har gått så att jag ser lite vad jag faktiskt hunnit med. Japp. Listnörd. Erkänner. 


När jag gör de här listorna över skrivmål så räknar jag aldrig med att jag ska hinna allt men förhoppningsvis en hel del. Skulle jag mot förmodan hinna allt så ser jag det som en bonus. Det viktigaste är att hålla skrivandet igång så att det hela tiden finns där med mig. Och det känner jag att jag har lyckats med den här månaden också.

Så här har det i varje fall gått under april:
 Läsa klart Trollsagan för mina elever.
Check! Massor av bra idéer hade de också. Men det förvånar  mig förstås inte.

Fortsätta bearbeta Trollsagan. 
Tyvärr har tiden - som vanligt - inte räckt till allt jag har velat göra. Men när jag väl hinner ta itu med den igen så har jag fullt med anteckningar och funderingar att jobba vidare med och det är alltid något. Får kanske bli ett sommarprojekt.

 Besluta mig för om jag ska skicka Trollsagan på lektörsläsning eller inte. 
Check! Jag har bestämt mig. För vad? Ja, det ni...

 Skriva en novell till Mörkerdottir Förlags novelltävling och skicka in.
Nix pix. Tiden räckte inte helt till för detta heller men ett novellutkast, om än löst, har jag så kanske ett halvt check ändå...?

Kolla upp eventuella nya novell- och skrivartävlingar som dyker upp.
Check! Ett par stycken faktiskt. Har inte bestämt mig än för om jag ska satsa på någon av dem än men det ger sig.

Skriva och lämna in alla uppgifter som ingår i distanskursen Att skriva för barn under april månad.
Check! Visst blev det stressig ibland och visst var jag inte alltid nöjd. Men jag har skrivit och lämnat in något varje vecka och det känns underbart.

Skriva minst ett inlägg på bloggen varje dag eftersom jag har anmält mig till #Blogg100.
Check!

 Komma igång med att samla ihop alla "smålappar" i min Moleskine igen. Ägna mig åt detta minst en gång i veckan.
Check! Eller åtminstone godkänt för ett par gånger har jag satt mig ner med mina gamla anteckningsböcker och rensat och skrivit i idéer.


        Allt som allt en ganska bra skrivarmånad. Utöver det jag planerade så har jag idéer till ett par nya noveller och till och med så smått börjat skissa på åtminstone den ena. Jag har också slagit två flugor i en smäll och fått ordning på en gammal bilderboksidé i samband med slutuppgiften på skrivarkursen. Att det skulle gå så bra som det gjorde hade jag definitivt inte räknat med och jag är ganska övertygad om att jag kommer att lyda min kursledares råd och skicka in den till förlag. Ganska så snart till och med.

        Inga kommentarer:

        Skicka en kommentar