lördag 19 april 2014

Två nya novellidéer. Bara sådär.

Vaknade igår med ett tankefrö till en ny novell i huvudet. Som slog rot och växte till under dagen. Bara sådär. Lite vardag blandat med lite skräck och en gnutta overklighet. Nu ska jag bara hitta tiden jag behöver för att skriva ner den i sin helhet och inte bara några lösryckta tankar i ett anteckningsblock.

Som om det inte var nog.

Medan lilltjejen satt och oh-ade och ah-ade över den gula och den röda klänningen i Let's Dance så hittade jag en nerskriven nattdröm i en gammal trasig anteckningsbok från min tonårstid. Anteckningsboken är beyond salvation men drömmen är det inte. För där någonstans, mitt i alla oh-anden och ah-anden och ett och annat "Wow, kolla mamma" så insåg jag att där faktiskt gömmer sig en novell. Där också.

Kan bara konstatera att fortsätter novellerna att ramla på mig i den här takten så har jag snart min novellsamling klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar