söndag 4 maj 2014

Mersmak

Jaha. Då har jag officiellt lyckats med konststycket att vinna ett pris i en novelltävling för första gången. Inte ett förstapris men väl ett delat tredje till nionde pris. Kanske är det ett tecken på att jag borde skickat in noveller lite oftare istället för att bara prata om det. Misstänker starkt att det är något jag kommer att få höra när jag kommer till lärarjobbet i morgon.

Hur det nu är med den saken så ger det här definitivt mersmak. Novellen jag skickade in var en som jag skrev enkom för den här tävlingen och som jag egentligen skrev ihop ganska snabbt. Det är definitivt inte den bästa jag skrivit men inte heller den sämsta. För tro mig, det ligger en hel del usligheter i en mapp på macbooken som en påminnelse om att ju mer man skriver desto bättre blir man på det. Visst hade det varit roligt att vinna första pris men med tanke på hur lite tid jag hade att lägga ner så är jag mer än nöjd. För att inte erkänna lite överraskad. Trodde verkligen inte den höll måttet.

Priset består enligt Melker Förlags hemsida och vinnarmail av två delar:

Ett presentkort på valfri nätbokhandel på 100 kronor och som jag hoppas ska dyka upp snart så att jag kan slänga iväg en beställning och publicering i en novellsamling i form av en e-bok som förlaget ska sammanställa "inom kort".  Så nu är det bara att vänta.

Och kanske försöka hitta lite fokus.
För det finns ju fler novelltävlingar där ute.
Eller hur?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar