lördag 31 maj 2014

Skrivmål - Eller - Vad jag hann med under maj månad

Det känns som det här har varit en bra månad för skrivande. Åtminstone om jag bortser från sista veckan eller två. Men å andra sidan kanske man behöver en liten skrivpaus ibland.

Hur som helst. Inte nog med att jag hunnit med det mesta på min lista över skrivmål så har jag även fått en hel del att fundera över när det gäller eventuella kommande skrivprojekt. Så mycket kan jag avslöja att det känns som om det är en del spännande saker på gång.
Komma igång med att bearbeta Trollsagan igen. 
Nix pix. Här har jag legat lågt eftersom andra skrivprojekt har fått ta över. För nu. Tror det får bli ett sommarprojekt helt enkelt.
Ta upp och jobba vidare med något av novellutkasten eller idéerna som jag har samlat på mig sedan januari.
Check! Jag tog tag i novellutkastet som gick under arbetsnamnet "Diktatorn" eftersom jag kände att det passade bra in på Skrivas novelltävling på temat "Gränser". Även om jag inte hann klart till tävlingens deadline så börjar novellen att arta sig riktigt bra.
Skriva minst ett inlägg på bloggen varje dag eftersom jag är anmäld till #blogg100.
Check! Jag får väl erkänna att det inte blivit några superlånga inlägg alla dagar eftersom sjukdomar och den vanliga arbetsbördan har varit lite extra tung den här månaden. Men jag har åtminstone lyckats titta in på bloggen med något litet inlägg varje dag så det får jag vara nöjd med.
Bestämma mig för om jag ska skicka in något till de novelltävlingar som är ute just nu eller som kan tänkas dyka upp under månaden.
Check! Bestämde mig för att försöka satsa på Skrivas novelltävling men hann aldrig arbeta klart novellutkastet så - inga novelltävlingar den här månaden. Jag får satsa på Skrivas stora novelltävling i augusti istället.
Kolla upp eventuella nya novell- och skrivartävlingar som dyker upp.
Check! En ny (eller var det två?) hittade jag.
Fortsätta arbetet med att samla ihop alla "smålappar" i min Moleskine. Ägna mig åt detta minst en gång i veckan.
Check! Har varit mycket aktiv med detta den här månaden och börjar närma mig botten på högen till och med. Med stormsteg. I skrivande stund har jag faktiskt samlat ihop alla smålappar och dylikt som jag lyckats skrapa fram ur gömmorna hittills och tillsammans fyller de en hel moleskinebok. Lite plats kvar i slutet dock som jag lämnar tomt ifall det skulle dyka upp några kvarglömda lappar någonstans någon gång.
Sått fröet till ett - ännu så länge - hemligt skrivrelaterat projekt.
Check! Men mer än så får ni inte veta. Ännu...


Utöver det som jag skrev upp som skrivmål den här månaden så gick jag och vann ett pris i Melker förlags novelltävling på temat Vampyrer. Inte första pris visserligen men väl tredje pris. Inte fel det heller. En del av priset bestod i publiceringen av min novell, tillsammans med de andra vinnarnas noveller, i en novellantologi som e-bok. Denna släpptes i förra veckan. Yay!

Slumpen och stundens ingivelse ledde också till att jag kanske kommer att dra igång ännu ett nytt spännande skrivprojekt framöver. Ett projekt som jag tror kan bli fantastiskt spännande. Jag berättar mer när och om det blir av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar