lördag 2 juli 2011

En förtrollad prins måhända?

Idag betade jag av ett kafé som ska vara med i den nya boken. När jag steg ur bilen slog det mig två saker: 1. Att kaféet låg precis vid en vägkorsning. 2. Att det inte är det första kaféet/gården som jag besökt den här sommaren som legat vid en vägkorsning - utan det tredje. Vem vet? Kanske blir det ett återkommande tema för platserna i den här boken - vägkorsningar?

Hur det nu än blir med den saken så träffade jag på den här lilla krabaten när vi gick en promenad i skogen som omgav kaféet. Han - eller hon - verkade trivas ypperligt på min handled där han satt en lång stund och vilade innan jag återbördade honom dit han hörde hemma. Nog för att det var en riktig trollskog som hämtad ur en sagobok men... finns det verkligen förtrollade grodor fortfarande? Jag menar prinsar? Söt var han i varje fall :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar