måndag 22 augusti 2011

Försvinn sparlåga, försvinn!

Måndag morgon och en ny fräsch start på veckan. Det känns lite som om bloggen (och skrivandet också för den delen om jag ska vara ärlig) har gått på sparlåga sedan augusti tog sin början. Men nu ska det bli ändring - förhoppningsvis. Man vet ju aldrig riktigt vad livet och framtiden för med sig men när vardagens rutiner tar vid så är det ofta lättare att hinna med det där lilla extra, som den här bloggen. Åtminstone är det så för mig.

Måndag morgon och om knappt fyra veckor anländer barnens Gudmor från det stora landet i väster. Kvar är inte mindre än 10 gårdar och kaféer att besöka för reseskildringen jag arbetar på. Inte fler heller, vilket känns bra. Insåg när jag och Ann-Charlotte (fotografen) hade ett litet jobbmöte i förra veckan att jag faktisk hunnit besöka en hel del gårdar och kaféer. Många fler än jag trodde faktiskt (Det finns således en anledning till att jag inte gillar att undervisa i matematik. Och det har ni aldrig hört förut och kommer självklart inte att höra igen eller vad tror ni?) Skrivarlöfte/deadline till mig själv: Innan Gudmor anländer ska jag ha besökt resterande platser samt skrivit grova första utkast till samtliga. Ännu så länge har jag bara skrivit utkast till en knapp fjärdedel. Visserligen är det 95% fler kapitelutkast än jag hade skrivit vid samma tidpunkt när det begav sig med Halländska gårdsbutiker och kaféer så jag är nöjd.

Måndag morgon: huset är renstädat och uppstädat efter gårdagens födelsedagskalas för lilltjejen som nu sover gott i sin vagn utomhus, lillemannen är i förskolan, Coca-Colan (läs: mammaknarket) väser i sitt matchande glas och katterna vräker sig i sängen.

Måndag morgon = Tid att skriva

So let's go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar