måndag 21 maj 2012

Motvallskäringen

Insåg precis att jag faktiskt har en oläst (eller kanske jag ska säga olyssnad?) berättelse kvar av John Ajvide Lindqvist -Tjärven. Men det innebär förstås att jag måste komma över min motvilja för e-böcker och mp3-böcker. Yea... som om det skulle ske anytime soon. Jag gillar helt enkelt inte att läsa böcker på datorn och att lyssna på en berättelse som läses upp för mig... eh, har inga bra erfarenheter där. Jag tillhör den sortens läsare som själva vill välja "hur" en text ska låta. Även om det bara är inne i mitt eget huvud. Det ligger en frihet i det som jag som läsare förlorar när någon annan läser en text för mig. Jag gillar det helt enkelt inte.

Jag vet. Jag *är* konservativ när det gäller böcker. Men jag vill känna boken i handen när jag läser. Känna orden i handen, hur luddigt det än låter. Sådan är jag. Deal with it.

Fast... å andra sidan är det ju författaren själv som läst in Tjärven. Skulle vara för det då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar