onsdag 19 september 2012

Bokmässedags!


Nu är det dags att börja ladda! Ordentligt! Redan nästa vecka, 27-30 september, är det dags för årets höjdpunkt för alla oss bokälskare - Bokmässan! Förr, dvs pre barnen, brukade jag tillhöra dem som köpte flerdagarsbiljett och hängde där från öppning till stängning. Spanade på mer eller mindre kända författare, gick på öppna seminarier om allt mellan himmel och jord, köpte böcker, fick böcker signerade, fotade hej vilt och helt enkelt bara insöp atmosfären. Jag njöt av att vara omringad av människor som likt mig själv brann för böcker och litteratur. På den tiden fanns det gott om miniseminarier att gå på - gratis. Det ni! Numera får man nöja sig med söndagen. Jag minns också att något år smet jag till och med in på en dag när det bara var för branschfolk. Jag som bara var student. Gissa om jag kände mig speciell när jag gick runt där och försökte se ut som om jag hörde dit.

Årets Bokmässa har nordisk litteratur som tema. Spännande! Givetvis kommer jag att vara där. Ni hittar mig i Isaberg förlags monter där jag kommer att signera böcker. Jag återkommer om dag och tid när jag vet närmare. Men jag hoppas vi ses!

Länk till Bokmässans hemsida!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar