måndag 10 september 2012

Första samtalet

Idag. Utvecklingssamtalen vill säga. Eller välkomstsamtal. Idag måste ju allt klassificeras näst intill absurdum. Men det ska bli intressant att sitta på andra sidan för en gångs skull. Särskilt som jag redan satt ned foten. Det kändes som en nödvändighet efter första nätverksmötet i augusti. Alla var lite stressade, nya ansikten skulle analyseras och förskolans specialpedagog kände sig manad att försöka markera revir gentemot habiliteringen. Trist. Jag gick därifrån med en känsla av "Vad 17 kom vi fram till egentligen?" En vaknatt senare låg ett dokument färdigskrivet och efter några vändor till habiliteringen så skickades det till rektor, personalen och framför allt till specialpedagogen på lillkillens förskola.

Man får helt enkelt ta vara på det man kan. Jag satte mig ner och skrev. Sedan kastade jag iväg det och höll tummarna.

Idag får jag se i hurdan jord det föll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar