lördag 15 september 2012

Höstplaner eller "Tror du ja!" som Lina säger i Emil i Lönneberga

I en perfekt värld ser min skrivarhöst ut något så här:

September:
Bli klar med att skriva rent alla anteckningar från sommarens gårds- och kafébesök och därmed ha ett första mycket löst utkast av varje kapitel klart.
Skriva klart tre kapitel helt och skicka till layout så att förlaget har något att visa upp när de säljer in boken.
Arbeta om något och finslipa utvald novell från arkivet och skicka in till en novelltävling.
Fortsätta arbeta på ett litet, men ack så hemligt, skrivprojekt, thi hi.
Fundera på ämne till NaNoWriMo.
Hinna med att göra minst ett inlägg på bloggen varje dag.

Oktober:
Skriva igenom alla kapitel till reseskildringen tills jag har färdiga - läsbara - utkast klara.
Börja skissa på inledningen.
Göra klart det sista på omskrivningen av Trollsagan så att jag hinner testa den på några frivilliga elever innan jul.
Arbeta om och finslipa en annan utvald novell från arkivet och skicka in till en annan novelltävling.
Skriva klart litet, men ack så hemligt, skrivprojekt, thi hi.
Fundera på ämne till NaNoWriMo. Besluta mig för ämne.
Hinna med att göra minst ett inlägg på bloggen varje dag.

November:
Låta texterna till reseskildringen vila och mogna.
Testa Trollsagan på några frivilliga elever samt skicka ut den till ett par väl utvalda, frivilliga korrektur/amatörlektörsläsare.
Delta i NaNoWriMo och kanske för första gången fullfölja. Vem vet? Jag *kan* ju faktiskt komma på en bra idé till en roman någon gång. Eller inte.
Vänta med spänning och se om litet, men ack så hemligt, skrivprojekt blir antaget, thi hi.
Hinna med att göra minst ett inlägg på bloggen varje dag.

December:
Skriva igenom alla kapitel till reseskildringen igen. Och igen. Och igen, tills de är klara.
Skriva rent recepten, lägga till övrig info och maila ut till alla gårds- och kaféägare för översyn.
Skriva klart inledningen.
Vänta med spänning på omdömena från läsarna av Trollsagan.
Förhoppningsvis se resultatet av litet, och i så fall inte längre ack så hemligt, skrivprojekt, thi hi.
Hinna med att göra minst ett inlägg på bloggen varje dag.
Ta julledigt!

Realistiskt?

Öh... vad menas med det ordet? Tror aldrig jag har hört det förut. Jag... förstår... inte...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar