söndag 7 oktober 2012

Läser just nu: Hon går genom tavlan ut ur bilden

Av Johanna Nilsson.

En bok som jag har börjat på. Och lagt ner. Börjat på igen och lagt ner igen. Otaliga gånger. Jag vet inte varför egentligen. För när jag köpte den så ville jag inget hellre än att sätta mig ner och bara kasta mig in i berättelsen så snart jag bara kunde. Men varje gång jag försökte så tog det emot efter bara någon sida eller två. Kanske var det inte rätt tidpunkt för just den berättelsen. Jag vet inte. Så är det för mig ibland med vissa böcker. De lockar mig inte alls men så en dag så plockar jag bara upp dem, börjar läsa och - kan inte släppa dem. Även om jag läst samma sidor tidigare och bara känt blaha. Av någon anledning var det här rätt bok idag. För jag började läsa och bara några sidor in så var jag fast.

Och det är vad jag ska göra nu, en liten stund till. Läsa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar