onsdag 14 november 2012

NaNoWriMo dag 14 samt ett styck usel bloggerska

Känner mig som en riktigt usel bloggerska just nu. Den här förkylningen tar all min kraft och den lilla ork jag har kvar går åt till att ta mig igenom jobbet om dagarna (I sådana här perioder är det skönt att jag bara arbetar tre dagar i veckan.) och få ur mig några stackars NaNoWriMo-ord medan jag nattar barnen här hemma. Allting annat får liksom vänta på att jag ska må bättre. Börjar så smått misstänka att det är den där halsflussen som går andra (eller om det nu är tredje) varvet runt här hemma. Om inte halsen och bomullshuvudet är bättre om ett par dagar får jag nog bita i det sura äpplet och göra något jag nästan aldrig gör, åtminstone inte frivilligt - gå till doktorn.

Inser allt mer att det jag skriver i Nano är betydligt mer av kvantitet än av kvalitet och att det är okej. Jag har börjat se det som att jag skriver ner en form av skiss till en roman som jag ska skriva på riktigt en dag. En mycket utförlig skiss. Jag känner på scenerna och på själva berättelsen samtidigt som jag lär känna personerna i berättelsen. När den här månaden är över kommer jag att ha ett mycket grovt skissat utkast där varje scen är skriven men inte iscensatt. Det känns faktiskt bra. Riktigt bra. Och förhoppningsvis så kommer jag att få tid för romanen på allvar till våren.

Dagens resultat:


Total Words Written
23,251 
Words Remaining
26,749

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar