lördag 3 november 2012

NaNoWriMo dag 3

Trög start idag. Många saker som har distraherat och stört. Men nu i kväll, efter att barnen somnat, kom flytet. Det känns som om kvällarna är den tid då jag skriver de scener som känns mest rätt. Jag vet redan en hel del saker som jag vill skriva om när den här månaden är över. Eller till och med stryka helt. Men för nu får de stå kvar.

Det är en ganska spännande känsla att kunna se så tydligt vad som är rätt för berättelsen och vad som inte är det. Redan när jag planerade den här romanen så började den dra iväg åt ett helt eget håll. Och allt eftersom jag kommer mer och mer in i berättelsen så förvandlas den inför mina ögon. Huvudpersonen har en egen vilja och egna idéer. Redan har dessa gått rakt emot min ursprungliga tanke vid några tillfällen. Men jag tycker om det. Berättelsen blir starkare av det. Det är så det ska vara.

Jag passerade också en milstolpe idag. Jag har nu skrivit fler ord än jag kom upp i totalt under förra årets NaNoWriMo. Utan att ha tröttnat på berättelsen. Det är stort.

Antal ord skrivna: 5949

Antal ord kvar att skriva: 44 051

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar