söndag 26 januari 2014

Det här med skrivarkurser

Sitter och surfar runt lite på nätet efter information om olika skrivkurser. (Trots att jag egentligen borde förbereda ett grupparbete om Vikingar. Japp. Prokrastinera var ordet och det funkar lika bra på lärarjobbet som på skrivandet.) Jag har, mer eller mindre, bestämt mig för att det är en skrivarkurs som gäller och att det måste vara en distanskurs. Så som mitt liv ser ut idag funkar inget annat. Jag har tidigare gått skrivarkurser på Falkens Författarskola - såväl irl som på distans - och båda formerna har varit både givande och inspirerande. De kurserna gick på Falkens Författarskola men den verkar ligga nere numera; jag hittar den inte. Men jag har tittat lite på Skrivarakademin på Folkuniversitetet, de har en del att välja på. Och det är precis det som är problemet - Jag vet inte vilken som passar mig bäst där jag är just nu. (Dagens i-landsproblem var temat alltså.)

Det finns:

  • Författarskolan
  • Skrivrespons
  • Att skriva en bok
  • Skrivarverkstan
  • Att skriva för barn och unga


Någon som har gått kurs på Skrivarakademin eller vet något om dem? Får väl helt enkelt gå och värka lite till på det och hoppas att bitarna faller på plats innan platserna tar slut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar