onsdag 5 februari 2014

En ganska ok start på skrivarmånad nummer två

Om jag får säga det själv. Åtminstone när det kommer till skrivande. Trots jobb komplett med skridskoutflykter och allt, trots förkylningar och trots näst intill obefintlig sömn då Lillkillen fortfarande är orolig efter sin operation så har jag hunnit med en hel del den här veckan. So far.
  • Sista kapitlet till nya utgåvan av Halländska är inlämnat till förlaget. (Puh.) Återstår bara de eventuella småändringar som ska göras i samband med korrekturläsning och layout.
  • Ett novellutkast är inskrivet i ett worddokument så att det ska vara enkelt att bara sätta igång och arbeta med det. När andan faller på. Vilket den redan gjort, om jag ska vara ärlig. Liiiite har jag ändrat medan jag skrev in den. Kan liksom inte låta bli. Så är det alltid och så ska det vara.
  • Min moleskine har fyllts på med lite nygammalt material.
Allt som allt så känner jag mig ganska nöjd med tanke på att det bara har gått några dagar av februari än. Nu ska jag iväg med Lillkillen till en specialpedagogisk bedömning på habiliteringen där vi vanligtvis håller till varannan onsdag. Men i eftermiddag har jag en efterlängtad date med Trollsagan. Bara så att ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar