söndag 23 februari 2014

En riktigt bra skrivardag

Gårdagen alltså. Vet inte vad som hände. Jag satt på bussen in till stan' på förmiddagen när en novell dök upp i huvudet. Bara sådär. Lite olämpligt eftersom jag avskyr att skriva på bussar. Men det fick gå. Efter det så bara rullade orden fram hela dagen. Det var som om den där novellidén låste upp  någonting inom mig. För när jag kom hem igen...
  • Så skrev jag två varianter på synopsis för en eventuell framtida artikel som jag sedan skickade iväg till min fotografkollega för vidare utskick till intressanta tidskrifter och tidningar.
  • Förvandlade jag tankarna från bussresan på förmiddagen till ett fungerande novellutkast på datorn.
  • Förberedde jag ett par blogginlägg inför veckan som kommer.
  • Sist men inte minst så klämde jag till slut ur mig två utkast till veckans skrivuppgift på skrivarkursen som jag går. Visst, de behöver fortfarande mycket arbete. Mycket arbete. Men ändå. Nu har jag åtminstone någonting att jobba med. Det hade jag inte för ett par dagar sedan.
Definitivt inte illa. Det skadade inte heller att båda barnen däckade tidigt så skrivarkvällen blev längre än väntat. Och med lite bättre sömn än vanligt senaste veckan så föll alla bitarna på plats.  Men nu lägger jag skrivandet åt sidan för dagen. Först Funky Kids med dottern, sedan Simlekskola med båda barnen, lite genomläsning och kommenterande av elevernas inlämningsuppgifter däremellan och sist men inte minst fixa sonens iDagbok samt träningsmaterial inför veckan. Fullt schema med andra ord. Men efter skrivarkvällen igår så känns det helt ok.

Helt ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar