tisdag 18 februari 2014

Sitter och funderar

På veckans skrivuppgift på skrivarkursen. Vet inte riktigt ut eller in och har svårt att komma på något som känns lockande att skriva om. Har haft ett par funderingar som eventuellt skulle funka men ingen av dem är klockren. En kollega kom med ytterligare ett förslag tidigare idag som även det - eventuellt - skulle kunna funka. Men allt jag känner just nu är... njae. Antar att jag helt enkelt måste bestämma mig och börja skriva - någonting. För på det här viset så kommer jag aldrig att få till en text. Eller två, som det egentligen handlar om. Problemet är att jag visst kan komma på saker som gör mig upprörd men när det sedan kommer till att skriva om samma text med ett barns röst... glöm det. Funkar inte. Får väl helt enkelt försöka hitta på något ämne och fabulera fritt kring det. Om jag orkar. Pust och stön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar