fredag 28 mars 2014

Det bästa med att vabba

Vilket jag har gjort större delen av den här veckan, är att man hinner så mycket. Åtminstone när man har en trollunge som är tillräckligt pigg för att sysselsätta sig själv en stund här och där samtidigt som han fortfarande vill sova en liten middagslur.

= Skrivtid för hans mamma!

Redan igår skrev jag in det sista skriftliga omdömet i datorn. Jag hann också skriva vidare på utkastet till veckans skrivuppgift på skrivarkursen som jag - tro't eller ej - skrev redan tidigare i veckan. Men det som upptog större delen av min skrivtid igår var novellen till tävlingen på temat Vampyr. Just nu kliar det i fingrarna efter att öppna dokumentet och läsa. Men jag ska hålla mig. Till i morgon. Jag vet att texten mår bäst av lite avstånd just nu. Hur det än blir och vad jag än känner när jag läser igenom den i morgon så kommer jag att ta tillvara alla stunder jag kan den här helgen som kommer. På måndag är deadline och då ska den in. Punkt.

Idag har jag haft en skrivfri såväl som datorfri dag. Det behövs ibland. Jag har till och med haft datorn helt avstängd vilket inte är något som tillhör vanligheterna här hemma. Istället har dagen ägnats åt att fixa och dona lite här hemma. Jag har bakat cupcakes med lilla trollungen, byggt duplo med den stora trollungen, haft mysigt fikasällskap i form av en släkting på besök och promenerat i solen med båda trollungarna. Så det var med gott samvete jag drog igång macbooken efter att trollungarna däckat för kvällen.

Ha en fin helg allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar