måndag 3 mars 2014

Helgen som gick

Bjöd på en blandad kompott. Förutom de vanliga aktiviteterna som Funky Kidz för Lilltjejen och simträning för båda trollungarna så hann jag både med en sväng på stan' komplett med fika samt en hel del annat - såväl barn- som skrivrelaterat.

Jag skrev klart inlämningsuppgiften till skrivarkursen och skickade in den redan på söndag morgon vilket kändes skönt eftersom det gav mig en respit fram till idag när den nya uppgiften läggs ut. Att slippa lämna in i sista minuten gör det också lättare att skriva respons på de andra deltagarnas texter eftersom jag känner mig mindre splittrad.
En sista korrläsning av Halländska hann jag också med. Hittade ett par småsaker som jag lämnade vidare till förlaget. Nu är det bara väntan kvar. Vet inte exakt när den går i tryck men det tidpunkten borde ligga runt hörnet.
Jag gjorde också en mängd material till Lillkillens träningsstunder på förskolan. Nu ska jag bara  hinna skriva ut och laminera också.
Sist men inte minst så läste jag ut en bok. Sträckläste en bok snarare, om jag ska vara ärlig. Det är inte ofta jag hinner sätta mig ner och bara dyka ner i en bok på det viset men då trollungarnas sömn varit något bättre de sista veckorna så fick jag oväntat en kväll i lugn och ro.

Dag 3 på #Blogg100 idag och än så länge hänger jag med. Å ena sidan så har jag bloggat i princip dagligen de senaste två månaderna så det ska nog gå att hänga med ett tag till. Men å andra sidan så är det så här dags som bloggtorkan brukar sätta in och inspirationen tryta så... #Blogg100 kanske är precis vad jag behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar