onsdag 12 mars 2014

Life is good.

Idag är en sådan där dag där jag är författare och frilansskribent på heltid. Något som bara inträffar varannan onsdag då jag de flesta andra dagar har fullt upp av lärarjobb, trollungar och allt annat som man man måste hantera i vardagen. Men varannan onsdag är jag en skrivande person - från det att jag kramar och pussar mina barn hej då på förskolan på morgonen tills dess att jag möts av deras glada leenden vid hämtning. De onsdagarna är mina och jag skulle aldrig orka utan dem. För det är under de här dagarna som fyller på mina förråd av kraft och energi.

Just den här onsdagen har jag varit iväg och gjort en intervju med en fantastisk konstnär som jag håller på att skriva en text om för ett reportage. Det var två timmar av mycket prat och många skratt över en kanna te och blåbärs- och kiwismoothies. Nu sitter jag här och skriver, tittar på fotografens bilder, funderar och skriver lite till. Om en liten stund ska utkastet få vila och jag ska gå över till den här veckans skrivuppgift på distanskursen. Någonstans där emellan ska jag klämma in lite läsning av de andra deltagarnas texter och kanske också kommentera en text eller två. Ingen stress. Ingen press. Bara skriva och njuta av lugnet här hemma. En arbetsdag kan inte bli mycket bättre än så här.

Faktiskt inte.
Life is good.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar