tisdag 11 mars 2014

Skrivarkurstankar vecka 5

Klockan 21:51 laddade jag upp min text igår kväll. Bara nio minuter till godo. Svettigt värre med andra ord. Inte var jag särdeles nöjd med den heller. Eller... jo, kanske lite. Första delen av texten, som var ganska kort också till råga på allt, var jag halvnöjd med. Men resterande delen och slutet hade behövt mycket mer tid och kraft. Tid och kraft som jag inte hade. Förhoppningsvis ska den här veckan bli bättre.

Uppgiften gick ut på att gestalta ett rum som vi hade en särskild relation till som barn. Mitt val, efter en hel del funderingar och blackouter, föll på gillestugan och trappan ner till denna i huset där min mormor och morfar bodde när jag var barn. Det var dit ner jag smög varje kväll som det visades skräckfilm på teve, något som jag var absolut förbjuden att se på eftersom jag blev så mörkrädd. Ofta slutade det med att jag inte vågade gå tillbaka upp igen när filmen var slut och väckte hela huset med mina rop. (Fegis? Vem? Jag? Dumheter! Förstår inte vad ni talar om.)

Den här veckans skrivuppgift riktar sig till åldersgruppen 9-12 vilket passar mig som handen i handsken eftersom det är den åldern mina kapitelböcker riktar sig till, den ena till 9-10-åringarna och den andra till 11-12-åringarna. Tro det eller ej men jag känner mig redan inspirerad och tankarna snurrar hej vilt inne i huvudet. Ännu har jag inte bestämt mig vad jag ska skriva om men det ger sig. Idéer har jag gott om den här gången. Tjohoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar