fredag 23 maj 2014

Bloggtorka och en fråga

På sista tiden har jag känt av den ökända bloggtorkan en smula. Kanske har det att göra med att solen skiner och andra aktiviteter lockar. Kanske har det med slutet på terminen att göra och det faktum att det är fullt upp på lärarjobbet så att det inte finns energi över till mycket annat. Kanske har det att göra med att luften lite gick ur mig när skrivarkursen tog slut. Eller kanske så är det lite av allting som ligger bakom. Jag vet inte.

Hur det nu är med den saken så tänkte jag slänga ut en fråga till er som läser den här bloggen: Vad tycker ni jag ska skriva om? 

Som ni säkert vet så är det här en högst personlig blogg med fokus på skrivandet och allt som hör till detta, vilket inte är så lite om man börjar fundera på det. För är man en skrivande människa så finns skrivandet alltid där som ett bakgrundsbrus till allt man tar sig för. Åtminstone är det så för mig. När man minst anar det, mitt i vardagen, kan någon slänga en kommentar eller man råkar se någon som gör något eller så läser man något någonstans och strax är den igång. Den där skrivarhjärnan man har som vill göra fiktion av allting. Och som lyckas lika ofta som den misslyckas. Men vad gör det. Huvudsaken är att man skriver - vare sig det är inne i huvudet, på papper eller på datorn.

Men just nu känner jag mig sliten och trött och har brist på inspiration när det gäller bloggen. Samtidigt vill jag inte ta en bloggpaus som jag gjort tidigare gånger eftersom jag vet att det vänder och jag kommer att hitta tillbaka, kanske förr än jag själv anar. Så därför sätter jag mitt hopp till er som tittar in här ibland (jag vet att ni finns där, statistiken visar också att ni är en stadigt ökande skara = underbart) vilket jag är så glad och tacksam för och frågar: Vad skulle ni vilja läsa om? 

Kommentera nedan eller maila till: tidattskriva(at)gmail.com


Ha en fin dag allihop!

2 kommentarer:

  1. Hej Lotta :) för min del tycker jag att det är intressant och kul att läsa både om dina skrivarprojekt och ditt privata liv tillsammans med barnen :)kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir nog en blandning framöver också Elisabet :-) Kram!

      Radera