söndag 1 juni 2014

Skrivmål för juni

Okej. Dags att dra igång den här månadens skrivmål. Känns lite som om jag glömt något men kommer inte på vad det skulle kunna vara. Oh well, får väl helt enkelt lägga till det senare då. Om det skulle dyka upp. Here we go:

  • Komma igång med att bearbeta Trollsagan igen så snart skolan är slut för terminen. 
  • Skriva klart novellen "Diktatorn" som jag påbörjat arbetet med i maj.
  • Skriva minst ett inlägg på bloggen varje dag fram till 8 juni eftersom jag är anmäld till #blogg100 och därefter minst ett par inlägg i veckan.
  • Börja bearbeta novellen jag funderar på till Tidningen Skrivas stora novelltävling som har deadline i augusti.
  • Bestämma mig för om jag ska skicka in något till de novelltävlingar som är ute just nu eller som kan tänkas dyka upp under månaden.
  • Kolla upp eventuella nya novell- och skrivartävlingar som dyker upp.
  • Påbörja en ny Moleskine anteckningsbok att använda som inspiration och som plats där jag kan samla alla framtida spridda tankar. 
  • Dra igång det alldeles pinfärska och - ännu så länge - hemliga skrivprojektet som planterades förra månaden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar