torsdag 30 juni 2011

Bitarna föll fel

Tyvärr föll inte alla bitarna på plats och det som var tänkt att bli tre fulla arbetsdagar ägnade åt bokprojekt nummer två reducerades till endast en dag om än givande. Men inget ont som inte har något gott med sig (som min mormor aldrig skulle säga då hon är lagd åt det pessimistiska hållet - för det mesta åtminstone).  Istället kommer jag att ägna den tid jag får över mellan alla mammauppgifter till att börja skissa på en text till katalogen för Bokmässan. Den med stort B alltså. Det finns bara en.


Gårdagen var helt fantastisk! Jag och fotografen besökte två härliga platser - den ena gick i musikens tecken och den andra i litteraturens och historiens. Mer än så kan jag inte avslöja än då förlaget vill hålla på vilket landskap det blir fram till sensommaren/hösten. Lite spännande med andra ord :-P Jag är faktiskt lite nyfiken på vart ni tror vi styr färden i sommar...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar