torsdag 27 september 2012

När världen börjar att skaka

De senaste två dagarna har varit fullständigt absurda. Det finns inte många andra ord jag kan använda för att beskriva dem. Livet och verkligheten omkring mig har präglats av händelser som har stridit mot allt vad sunt förnuft heter. Det har varit dagar som dragit upp det förflutna inom mig; händelser och minnen som för länge sedan borde varit såväl gömda som glömda. Det har varit dagar som grävt sig in i mitt minnes allra innersta vrår och väckt till liv känslor sedan länge begravda. Det har varit dagar som fått mig att inse hur mycket människors ondska skrämmer mig.

Man behöver inte alltid vara delaktig. Ibland kan det helt enkelt vara tillräckligt att betrakta något utifrån för att världen ska börja skaka i sina beståndsdelar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar