fredag 30 november 2012

Höstplaner november eller hur gick det sen?

Dags att sammanfatta den här våta och mörka månaden november då. Om ni minns så gjorde jag upp planer för skrivandet någon gång där i slutet av sommaren för att ha lite koll på vad jag faktiskt hinner med under en höst. Så här såg det ut och så här gick det med november:

Låta texterna till reseskildringen vila och mogna.
Njae, både jag och nej faktiskt. Alla de som jag skrev innan den här månaden har fått ligga till sig och mogna. Eller kompostera som jag gillar att kalla det. Dessa är nu på väg ut åt olika håll, några har gått iväg till en betaläsare medan andra går direkt till kafé- och gårdsägarna för översyn. Så snart jag har deras ok blir det en kort sista genomläsning - för säkerhets skull - och så iväg med dem till Jonas som sköter layouten. Övriga har jag arbetat vidare med samtidigt som jag skrev Nanowrimo så... jag känner mig ändå rätt nöjd med det här målet.

Testa Trollsagan på några frivilliga elever samt skicka ut det till ett par väl utvalda, frivilliga korrektur/amatörlektörsläsare.
Nix pix. Jag lade ju ner arbetet med den tillfälligt då jag kände att jag hellre ville lägga den tiden på min Nanoroman. Så big fat fail här. Men det är helt okej. Så snart jag skickat in sista texten till Reseskildringen så ska jag göra ett sista ryck med denna. Och det är något jag verkligen ser fram emot.

Delta i NaNoWriMo och kanske för första gången fullfölja. Vem vet? Jag *kan* ju faktiskt komma på en bra idé till en roman någon gång. Eller inte.
Check! Och check igen! Jag kom inte bara på en bra idé utan jag lyckades också hålla uppe ångan och köra på tills jag passerade den magiska gränsen på 50 000 ord. Men jag måste erkänna att jag nog innerst inne någonstans lite räknade med att det inte skulle bli någon "fjärde gången gillt". Men det blev det. Och jag är så stolt över att jag fick ihop min berättelse trots alla sjukdomar.

Vänta med spänning och se om litet, men ack så hemligt, skrivprojekt blir antaget, thi hi.

Väntar fortfarande. Med spänning. Thi hi.

Hinna med att göra minst ett inlägg på bloggen varje dag.
Njae, de flesta dagarna gjorde jag inlägg. Men den här sista veckan gick luften lite ur mig måste jag erkänna. Förkylningar, allt skrivande (både Nano och annat) gjorde att inspirationen liksom inte riktigt räckte till. Det märks nog i mina inlägg under den här månaden. De flesta är ganska trista, bara en redogörelse om antal ord som får fungera som en minnesanteckning till mig själv inför framtida Nano-projekt. Men det är helt okej. Det blev ändå betydligt fler inlägg än jag räknat med att orka skriva.

Sammanfattningsvis så känns det som en oerhört produktiv månad. Trots allt. När jag ser mina skrivarplaner uppspaltade så här och går igenom resultatet så ser det ut ungefär som det gjort tidigare månader - ungefär hälften helt avklarat, något som lagts åt sidan och resterande på god väg. Helt okej. Nu är det bara att ta nya tag inför årets sista månad. Förhoppningsvis kommer ångan jag fick upp under Nano att hålla i sig ett litet tag till så att jag hinner det jag planerat... och kanske något lite till. Vem vet?


Här kan ni läsa om december månads skrivarplaner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar