torsdag 2 januari 2014

Alice Munro vs. E L James

Nu är det faktiskt så att jag fick en bok i julklapp. Trots allt mitt gnäll om orörda boktravar här hemma. Det får jag varje år. Av min far. Som vanligtvis har ganska god smak när det gäller att välja ut julklappsböcker. Med undantag av den gången han ville ge min brors flickvän Fifty shades of Grey. Till hans försvar så hade han inte en aning om vad boken handlade om utan hade blivit rekommenderad den i bokhandeln av en äldre dam som stod bakom disken. En äldre dam som ansåg att Fifty shades var en fantastiskt bra, välskriven och läsvärd bok som skulle passa en yngre dam på några och tjugo år ypperligt. Det var då jag bad min far googla boken innan han bestämde sig. Strax därefter fick jag ett telefonsamtal. Min far hade tagit sitt förnuft till fånga.
 
Det finns säkert poänger med att läsa Fifty Shades of Grey men jag tror ändå att min julklappsbok inte bara är bättre utan också mer välskriven och definitivt mer läsvärd.
 
Jag gillar min julklappsbok.


Brinnande livet (inbunden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar