torsdag 27 februari 2014

Andra uppgiften på skrivarkursen

Gick sådär.

Första halvan - att skriva en scen ur vuxenperspektiv - gick bra. Den andra däremot - att skriva samma scen ur barnperspektiv - gick sämre. Texten var inte tillräckligt genomarbetad tyckte kursledaren och jag håller helt med. Ibland funkar det helt enkelt inte. Kanske var det tidsbristen som gjorde att jag helt enkelt inte hann få till det som jag ville ha det. De delarna av texten hon tog upp i sin respons var också precis samma delar som jag suttit och kämpat med hemma vid datorn och som jag kände att de inte stämde när jag skrev men jag kunde helt enkelt inte få till det.

Men det är bara att ta nya tag. Det här är ju anledningen till att jag anmälde mig till kursen - jag vill få ordning på mitt skrivande när jag skriver texter riktade till barn och unga läsare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar