måndag 17 februari 2014

Helgen som gick

Blev det inte mycket skrivet - varken här på bloggen eller annars. Det blir så ibland, när kroppen säger ifrån att den behöver vila. Så jag har vilat. Med ett undantag: inlämningsuppgiften till skrivkursen. Den laddade jag upp i söndags.

Uppgiften gick ut på att vi skulle besjäla ett föremål. Men jag hade otroligt svårt att få till en text som jag tänkte skulle fungera för yngre läsare och ett tag var jag nära att strunta i alltihop och lämna in en text om en fåtölj som jag skrev på samma tema under en annan skrivkurs för en sisådär hundra år sedan. Men jag tog mitt förnuft till fånga - recycling är inte min grej - och körde på det där första utkastet jag skrivit redan på måndagen. Det brukar fungera att gå på den där allra första idén man får och att lyssna till sin magkänsla. När jag var klar kände jag mig till och med ganska nöjd med resultatet. Det vill säga fram tills jag började läsa övriga bidrag. Där sjönk självförtroendet till botten med en gång.

But that's life! Får försöka göra om och göra bättre - tills nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar