måndag 17 februari 2014

Och där fick jag panik

Efter att ha blivit glatt överraskad av responsen på min första inlämningsuppgift på skrivkursen. Kursledaren Helen tyckte att jag lyckats bra med uppgiften att besjäla ett föremål och att jag hade "en mycket väl utvecklad känsla för språk och stil" samt att texten "kändes färdig". Inte nog med det - hon gillade mitt lilla "omkväde" som hon kallade det. Ord jag kan leva på ett tag, det erkänner jag villigt. Eller... åtminstone tills jag läste igenom nästa uppgift.

För nu sätter paniken in på allvar. Det står helt still i huvudet. Den här gången ska vi skriva två texter, en ur vuxenperspektiv och en ur barnperspektiv, men om samma händelse. En händelse som gjorde vårt vuxenjag rejält upprört. Take your pick, säger jag bara. Vad gör inte mig upprörd nu för tiden? Men något som skulle funka i en sådan här skrivuppgift kommer jag inte på. Alla idéer jag testar faller platt. Nu lever jag på hoppet att någon idé ska dyka upp lite lagom mirakulöst sådär och presentera sig för jag är helt blank.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar