tisdag 25 mars 2014

Antal skrivrelaterade saker avklarade idag

Tolv. Allra minst.

  • Bloggat.
  • Lagt sista handen vid texterna till betalda inredningsartikeln.
  • Mailat in texterna till inredningsartikel till ansvarig redaktör.
  • Fixat faktura för nämnda inredningsartikel. 
  • Läst respons på min senaste inlämningsuppgift på skrivarkursen.
  • Fått ångest över hur uschlig min senaste inlämningsuppgift till skrivarkursen var.
  • Funderat på att bränna upp och radera ut både trollsagan och vampyrberättelsen för gott efter att ha fått ångest över hur uschligt jag skriver just nu.
  • Gett ännu uschligare respons på några av de andra deltagarnas texter eftersom jag är på ett sådant uschligt humör just nu.
  • Skrivit ett virrigt utkast till nästa skrivuppgift på skrivarkursen.
  • Tagit mig i kragen och fixat ytterligare en faktura som ska gå ut eftersom det var lika bra att göra det på en gång då det säkert är den sista faktura jag någonsin kommer att fixa eftersom jag skriver så uschligt att jag aldrig mer kommer att sälja någon text.
  • Läst igenom utkastet till novellen jag skrev till novelltävlingen och tänkt att så himlans uschligt kanske jag inte skriver. Trots allt.
  • Börjat pilla med texten i novellen till tävlingen eftersom den kanske kanske kan vara något att ha. Trots dess uschlighet.


Dagens ord:

uschlig = usel, dålig

2 kommentarer:

  1. Väldigt roligt. Hög igenkänningsfaktor. Fortsätt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-) Känner mig lite mindre uschlig just nu :-P

      Radera