lördag 1 mars 2014

Skrivmål eller "Vad jag hann med under februari"

Så här såg skrivmålen för februari månad ut och så här har det gått:

Knyta ihop säcken, lägga sista handen vid och sist men inte minst lämna ifrån mig allt material/alla texter som jag eventuellt har kvar att lämna till andra upplagan av Halländska så att jag kan gå vidare med andra projekt i lugn och ro och utan distraktioner.
Ett halvt check kan jag nog ge mig själv här, tycker jag. Alla texter är inlämnade till förlaget men ännu återstår några små trådar att dra ihop innan boken går i tryck.

Fortsätta redigeringen av Trollsagan tillsammans med mina betaläsare. Skriva igenom de sidor som jag ska läsa för eleverna varje vecka och sedan gå igenom de igen tillsammans med eventuella anteckningar efter varje torsdag.
Check! på den första punkten och ett halvt Check! på den andra. Jag ligger lite efter med efterbearbetningen tyvärr.

Skriva ner/skriva igenom novellutkastet som går under arbetsnamnet "Diktatorn" i word så att det finns i digital form.
Check!

Kolla upp eventuella nya novell- och skrivartävlingar som dykt upp.
Check! Har haft koll på de vanligaste sidorna där nya skrivartävlingar brukar dyka upp men nothing. Har dock fortfarande siktet inställt på Skrivas stora novelltävling med inlämning senast i augusti. Vet redan vilken novell jag ska skicka in, den behöver bara en liten bearbetning.

Försöka komma på en idé till en novell som skulle funka i Swedish Zombies skräcknovelltävling.
Check! Jag har försökt så det knakar i hjärncellerna. Och visst har jag en idé men inte tiden som jag behöver för att utveckla den just nu. Tyvärr.

Bestämma mig för om jag ska delta i Swedish Zombies novelltävling eller inte. (Eventuellt skriva ner och skicka in en novell till tävlingen.)
Check! På så vis att jag valt att inte försöka få ihop en text till just den här novelltävlingen. Jag har helt enkelt inte tiden som krävs.

Göra alla övningar och skrivuppgifter som ingår i distanskursen Att skriva för barn under februari månad.
Check! Två inlämningar har stått på schemat den här månaden. Den första var det inga större problem att skriva och jag fick jättefin respons. Den andra fick jag värka fram. Det var otroligt svårt att få till två texter som jag kände att jag kunde lämna ifrån mig utan att skämmas och jag hade inte många timmar till godo när det gällde att hålla deadline.


Skriva minst ett par inlägg på bloggen varje vecka.
Check! Även denna månad har det blivit inlägg varje dag vilket känns bra.

Fortsätta arbetet med att samla ihop alla "smålappar" i min Moleskine. Ägna mig åt detta minst en gång i veckan.
Njae, vet inte om jag kan skriva Check! här direkt. Någon gång har jag arbetat vidare på att få ordning på alla smålappar men långt ifrån så ofta som jag hoppats. Men lite framåt har det gått ändå. Så ett halvt check kanske...


Sammanfattning:

En helt okej skrivarmånad än en gång. Utöver de mål jag satt upp för mig själv och som jag känner att jag klarade någorlunda okej om än inte till hundra procent, hann jag även med en del annat skrivrelaterat vilket kompenserar för vad jag eventuellt inte hann med:

  • Jag skrev två nya varianter på en gammal synopsis vilket ledde till att reportaget blev sålt och att jag har ett betalt skrivuppdrag nästa månad. Aldrig fel. Jag har även hunnit stämma av med både ansvarige redaktör och personen som ska intervjuas samt boka in ett möte. 
  • Planerna på en riktig lektörsläsning av Trollsagan börjar också så smått att ta form och har jag fått ett par kontakter som verkar lovande. 
  • Sist men inte minst så skrev jag ännu ett utkast till en ny novell och fortsätter det i den här takten så kommer jag att ha novellutkast till en hel novellsamling innan årets slut. För drömma kan man väl alltid. 

Ganska ok månad alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar