söndag 6 april 2014

Som ett gammalt trögt 56k modem

Går skrivandet just nu. Segt, söligt och såsigt. Men lite text fick jag faktiskt ur mig igår, med betoning på *lite*. Egentligen blev det mest en massa skräp. Så idag står jag här med följande:

Ett väldigt ostrukturerat och virrigt utkast till veckans skrivuppgift som vill dra åt två olika håll och som därför troligen kommer att landa någonstans mittemellan och bli pannkaka.

Ett annat mycket löst sammanhållet utkast till en novell på temat skräck som egentligen inte är mycket mer än några lösryckta tankar och funderingar och som jag definitivt inte kommer att hinna få klar i tid för att skicka in till Mörkerdottirs förlags novelltävling.

Deadline på skrivarkursens uppgift på måndag som vanligt och bara nio dagar kvar tills texten till novelltävlingen ska lämnas in. På schemat idag står dansträning med lilla trollungen och simträning med båda trollungarna så frågan är väl: Var hittar jag tiden?

Någonstans någon gång. Antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar